Bybelwoord.net
Wat is die betekenis van die kruis?

Wat is die betekenis van die kruis?

Kruis kan oor die hele wêreld gevind word! Dit kan gesien word op kerkstoepe, boeke, t-hemde, ensovoorts. Party mense dra kettinkies met ’n kruis om hul nek of laat ’n kruis tatoeëer op hulle liggaam. Tog is die kruis soveel meer as ‘n logo of ‘n modeverklaring.

Die kruis in vroeër tye

Die kruis, soos ons dit vandag ken, het nie altyd ‘n positiewe konnotasie gehad nie. In die dae van Jesus het die Romeinse regering misdadigers doodmaak deur hulle aan ‘n houtkruis te spyker. Kruisiging was (en is) een van die pynlikste maniere om te sterf en een van die wreedste vorme van teregstelling. Groot spykers was deur die kriminele se hande en voete geslaan word. Dit was ‘n stadige dood wat dikwels oor ‘n paar dae geduur het. Gedurende hierdie tyd sal die misdadigers deur verbygangers bespot word, aangesien die kruise dikwels langs openbare paaie geplaas is (sien Matteus 27:39). Die meeste van die slagoffers het gesterf weens ‘n gebrek aan suurstof, omdat hulle nie meer self asem kon haal nie.

Jesus het gesterf aan ‘n kruis

Ongeveer 2000 jaar gelede het Jesus Christus van Nasaret op ‘n Romeinse kruis gesterf. Dit was anders as enige ander kruisiging voor dit, en daar sal nooit ‘n ander daarvan wees nie. Hoekom? Eerstens was Jesus onskuldig. Hy het nooit enige misdaad gepleeg nie. Trouens, Jesus het nooit gesondig nie (2 Korintiërs 5:21; 1 Petrus 1:19). Tweedens, terwyl elkeen wat op ‘n kruis gesterf het, dood gebly het, het Jesus dit nie gedoen nie. Drie dae later het Jesus uit die graf opgestaan (1 Korintiërs 15:4)!

Die volmaakte offer

Deurdat Jesus aan die kruis te sterf, het Jesus die straf vir die wêreld se sondes betaal en die toorn van God vervul (Galasiërs 3: 13-15; 1 Joh. 2:2, 4:10). Die Bybel sê dat die “loon wat die sonde gee, is die dood;” en “sonder die vergieting van bloed vind daar geen vergewing plaas nie.” (Romeine 6:23; Hebreërs 9:22). Iemand of iets moet doodgaan sodat daar geregtigheid kan wees. In die Ou Testament het die volk van Israel diere geoffer om hul sondes skoon te maak. Toe Jesus aan die kruis gesterf het, het Hy vir altyd die perfekte offer geword (Hebreërs 10:12). Ons hoef nie meer diereoffers te bring nie. Al wat ons nou moet doen, is ons geloof in Jesus Christus plaas, die Lam van God wat die sondes van die wêreld wegneem.

Simbool van hoop en oorwinning

Omdat Jesus nou lewend is, staan die kruis nie meer as ‘n simbool van die dood nie. Dit is nou ‘n simbool van hoop en oorwinning vir almal wat glo. Daar is vergifnis vir ons sondes! Daar is hoop na die dood! Jesus het die dood gesterf wat ons verdien sodat ons lewe en toekoms kan hê. Het u hierdie ongelooflike geskenk persoonlik ervaar?

Jesse Mitchum

Jesse Mitchum

My naam is Jesse Mitchum en ek is van Gainesville, Georgia, VSA. OP die oomblik woon en werk ek in Thailand as 'n sendeling saam met my vrou en dogter. Ek het 'n graad in World Missions van Truett McConnell University en ek werk tans aan my meestersgraad in Godsdienstige Onderwys aan die Asia Biblical Theological Seminary. Wanneer ek nie besig is om blogs te skryf of God se Woord te onderrig nie, dan hike ek graag en speel tromme.