Praat God deur drome?

What is a dream?

Wat gebeur as ons uiteindelik droom? Hoe is God betrokke by die proses van droom? Soos ons almal weet, is drome ‘n algemene gebeurtenis wanneer ons slaap. Soms vind drome meer plaas as ons siek is, te veel geeët het, swaarkry van angs of in ‘n regte diep slaap is. Soms is daar geen verduideliking van ons drome nie, selfs al is daar baie mense wat sielkundige redes daarvoor wil vind. Drome is lewendig en lyk asof dit nie die standaard lineêre volgorde volg wat ons in die normale lewe het nie. Net soos wanneer ons apokaliptiese literatuur lees (soos Daniël of Openbaring), dra drome onvergeetlike beelde en gebeure. Sodra ons ‘n droom het, vergeet ons dit. Ons word wakker, en dit is weg.

Drome wat in die Bybel opgeteken is

Gelukkig is daar baie drome in die Bybel opgeteken. Vanaf Genesis tot in die Nuwe Testament leer ons hoe drome deur God gebruik is om sy doel te bereik. As ons ‘n vinnige oorsig van Bybelse drome doen, sien ons dat God drome gebruik om profesie, waarskuwing en leiding oor te dra. God gebruik drome om sowel gelowiges as nie-gelowiges te praat. Alhoewel daar meer drome in die Bybel is as wat ek hieronder noem, is hier ’n paar voorbeelde van drome wat God gebruik het:

Droom van Josef, die seun van Jakob

Josef, die seun van Jakob, het drome gehad wat oor sy leiding oor sy broers gegaan het. As gevolg hiervan het sy broers hom byna doodgemaak en toe aan slawerny verkoop. Van daar af was Josef getrou aan God en kon hy deur drome en versoekings die drome van Egipte se heersers interpreteer as ander nie kon nie. Farao het vreemde en kommerwekkende drome gehad oor jare van voorspoed en jare van hongersnood. Josef het die droom geïnterpreteer en aan Farao uitgelê. Uiteindelik het God Josef se drome en sy interpretasie van drome gebruik om die Egiptenare en Israeliete van honger te red. Teen die einde van Genesis het Josef se broers Josef nodig gehad om hulle van voedsel te voorsien in hul tyd van nood, en het Josef se vroeë droom van sy heerskappy oor sy broers tot vervulling gekom (Genesis 37-50).

Droom van Josef, die vader van Jesus

‘n Ander Josef het drome gehad waarin God hom gelei het om sy gesin te bestuur en te beskerm. Josef, die vader van Jesus, was van plan om van sy verloofde, Maria, te skei omdat sy swanger was en hy geweet het dat hy nie die vader was nie.
“…Josef, wat aan die wet van Moses getrou was maar haar tog nie in die openbaar tot skande wou maak nie, het hom voorgeneem om die verlowing stilweg te verbreek. Terwyl hy dit in gedagte gehad het, het daar ‘n engel van die Here in ‘n droom aan hom verskyn en gesê: “Josef seun van Dawid, moenie bang wees om met Maria te trou nie, want wat in haar verwek is, kom van die Heilige Gees. Sy sal ‘n Seun in die wêreld bring, en jy moet Hom Jesus noem, want dit is Hy wat sy volk van hulle sondes sal verlos.” (Matteus 1: 19-21).
Later, nadat die sterrekykers die baba Jesus besoek het, het Josef nog ‘n droom ontvang:
Nadat hulle vertrek het, het daar ‘n engel van die Here in ‘n droom aan Josef verskyn en gesê: “Staan op, neem die Kindjie en sy moeder en vlug na Egipte toe en bly daar totdat ek jou sê om terug te kom, want Herodes is van plan om die Kindjie te soek en Hom dood te maak.” (Matteus 2:13). As gevolg van hierdie drome kon Josef Jesus teen Herodes se swaard beskerm.

Drome van Daniël

Die boek Daniël is vol drome en apokaliptiese visioene. In hoofstukke 2 en 4 van die boek sien ons dat Daniël die drome van die heidense heerser Nebukadnesar vertolk. Albei drome is profeties en dui op die toekoms van Babilon en Nebukadnesar.

Drome van die apostel Paulus

In Handelinge 16 het die apostel Paulus snags ‘n gesig gesien van ‘n man uit Macedonië wat sê: “Kom oor na Masedonië toe en help ons.” (Handelinge 16:9) Vanuit die visioen het Paulus besluit om sy sendingreis na Macedonië te onderneem en dit as ‘n boodskap van God te beskou. Hierdie missie het gelei tot die bekering van baie heidene, wat God se voornemens sedert die begin van die tyd vervul het.

Hoe om ons drome te hanteer

Wanneer ons die Bybel lees, sal ons ander drome vind wat genoem word, maar wat belangrik is, is dat ons weet hoe ons ons drome moet hanteer. As ons ons afvra of God deur drome met ons praat, moet ons altyd ons droom weeg teenoor dit wat ons uit die Skrif ken. Ons moet alles onderskei en aan die woord van God toets. Deuteronomium 13: 1-3 waarsku vir “dromers” wat Israel met verkeerde lering aflei. Ons wil nie soos hulle wees nie, maar eerder alles aan die Skrif toets en tot God bid vir leiding (Jakobus 1: 5). Daarbenewens moet ons nie verwag dat God ons in elke besluit sal lei deur ons ‘n droom te gee nie – Hy mag of nie. Die normale manier waarop God ons vandag lei is deur sy Woord, die Bybel.

Deel plasing